Mnogi poduzetnici umjesto
maloprodaje radije izabiru prodaju na daljinu ili van poslovnih prostora. Danas
je to potpuno razumljivo, jer tako će puno više uštedjeti nego da otvore
prodajno mjesto. Klasična maloprodaja je dosta zahtjevna i iziskuje velike fiksne
troškove – od troška zaposlenika (prodavača) do fiskalne blagajne, troška najma
poslovnog prostora ako poduzetnik nema vlastiti prostor, pa sve do troškova
usklađivanja malotrgovinskog poslovanja sa Zakonom o trgovini i drugim
relevantnim propisima, ovisno o vrsti robe ili usluga koje se nude kupcima –
fizičkim osobama.
Za razliku od prodaje u
poslovnim prostorima trgovca, prodaja na daljinu ili prodaja izvan prostora
trgovca je puno jednostavniji način prodaje. Uzmimo, primjerice, ponudu putem
interneta. Danas svaki poduzetnik koji nema svoju web stranicu, makar na
Facebook-u, kao da ni ne postoji. Virtualna prisutnost nije ograničena samo na
našu državu, nego Vaše poslovanje nema granica. To je prodaja s puno više
prednosti od onog klasičnog u dućanu i uz puno niže troškove, pa nije ni čudo što
trend prodaje na daljinu svake godine ruši rekorde.
Ostale prednosti prodaje putem
intereta uključuju veću ponudu asortimana tj. velik izbor ponude, dostupne
velikom broju potencijalnih kupaca koji mogu kupovati Vaše proizvode ili usluge
bilo gdje i bilo kada. No, valja imati na umu da i tu, kao i za ostale oblike
prodaje na daljinu (npr. telefonom i drugim oblicima direktne prodaje)
zakonodavac propisuje „pravila igre“. Ona su jasno definirana Zakonom o zaštiti
potrošača i drugim pozitivnim propisima koji su ulaskom Hrvatske u Europsku
Uniju usklađeni s pravnom stečevinom koja vrijedi za svih 28 zemalja članica –
pa tako i kod nas.
EU, Vlada RH i interesne skupine
potrošača ulažu velike napore u edukaciju potrošača da saznaju koja su njihova
prava i obveze. U edukaciju poduzetnika trgovaca u smislu njihovih prava i obveza
po tom istom Zakonu ulažu se puno manja sredstva, pa mnogi od njih uopće nisu
svjesni koliko su rigorozne kazne za nepoštivanje primjenjivih zakonskih
odredbi i ostalih povezanih propisa, osobito ako prodaju na daljinu ili van
svojih poslovnih prostora.
Jeste li znali da postoji preko
25 prekršajnih odredbi u novom Zakonu o zaštiti potrošača, ako prodajete na
daljinu? Prekršite li makar jednu od njih, na primjer ako potrošaču Prijava na seminarne predate
predugovornu obavijest na trajnom mediju, tržišni inspektor Ministarstva
gospodarstva može kazniti i trgovačko društvo i
odgovornu osobu s čak do
100.000 kn novčane kazne (ZoZP, NN 41/14, čl. 138-140).
Pročitati Zakon nije dovoljno.
Poduzetnike zanima kako Zakon primijeniti u svom poslovanju i koji su primjeri
najbolje prakse. Upravo iz tog razloga ADIZ organizira seminar na temu Zakon o zaštiti
potrošača za poduzetnike koji prodaju na daljinu, uz praktične primjere.
Ne riskirajte. Dođite na ovaj seminar i saznajte kako najbolje implementirati
Zakon o zaštiti potrošača.
Svrha ovog programa je
spriječiti nezadovoljstvo Vaših kupaca i raskid ugovora sklopljenog s Vašom
kompanijom na daljinu/van prostora trgovca. Na ovom seminaru upoznat ćete se s
osnovama prava potrošača, što je zavaravajuća i agresivna komunikacija te kako
spriječiti nastupanje okolnosti koje bi mogle biti štetne za Vaše poslovanje.
Predavači: Ivana Zvrko, ADIZ d.o.o. i Dinko Kulaš, dipl.pravnik
Nema komentara:
Objavi komentar