ponedjeljak, 23. ožujka 2015.

Komunikacijske vještine - interpersonalna komunikacija na poslu

Jeste li znali da je pokretač svih ljudskih aktivnosti, pa tako i onih na radnom mjestu, motivacija?  Istraživanja pokazuju da ljudima materijalne nagrade nisu na prvom mjestu. Ono što je ljudima najvažnije je povratna informacija kako rade. Osobito ako rade dobro.


Drugim riječima, ništa nas ne motivira bolje nego uspjeh. Pohvala je besplatna i potiče nas da budemo još bolji. Znate li kako Vaša interpersonalna komunikacija na radnom mjestu i menadžerski stil utječu na Vašu komunikaciju sa zaposlenicima?


„U početku bijaše riječ...“

Svi mi mislimo da znamo komunicirati. To se nekako podrazumijeva samo po sebi. No, ipak nam se svima barem jednom u životu desilo da ili nas nisu dobro razumjeli, ili pak da mi nismo shvatili što su nam drugi željeli reći. Kad malo bolje razmislimo, ispada da je dobra komunikacija iznimka, a ne pravilo.

Čak i u današnje moderno doba, unatoč tehnološkom napretku i informacijskoj tehnologiji, komunikacija nam još uvijek predstavlja problem. Komunikacija je nešto što nije svojstveno samo nama ljudima, nego i prirodi oko nas. Oni koji imaju kućne ljubimce znaju to jako dobro.

No, ljudska komunikacija je toliko mnogoznačna i kompleksna u svojim oblicima i porukama koje prenosi, da su se tijekom vremena rodile i mnoge znanstvene discipline koje ju proučavaju. Od svih vrsta komunikacije, nama je najzanimljivija ona poslovna i njome ćemo se baviti. Kao i svaka druga komunikacija, i poslovna komunikacija ovisi o ljudima, o onome što ih pokreće i o situaciji u kojoj se nalaze.

Poslovna komunikacija je, mogli bismo reći, specifična situacija u kojoj ljudi imaju posebne motive. Najčešće se radi o pokušaju utjecaja na druge ljude, na njihovo mišljenje, stavove i ponašanje, bilo da se npr. radi o prodaji i „nagovaranju“ kupaca da kupe proizvod ili uslugu, bilo da se radi o zaposlenicima kojima je potrebno delegirati zadatke, dati povratnu informaciju o njihovom radu i slično. U svakom slučaju, ako naša komunikacija s kupcima, poslovnim partnerima i zaposlenicima nije uspješna, neće biti uspješan niti naš poslovni rezultat.


Efikasna organizacija ne postoji bez efikasne komunikacije, jer je ona osnova dobre organizacijske klime i kulture. Naime, neka istraživanja su pokazala da čak 60% svih menadžerskih problema proizlazi zbog loše komunikacije i da su, što je organizacija veća i kompleksnija, to su komunikacijske vještine sve važnije.

Sama riječ potječe iz latinskog jezika (communicatio), a znači „nešto priopćiti“. Dakle, komunikacija podrazumijeva da imamo neku poruku koju želimo prenijeti nekome drugome. Da bismo to uopće mogli napraviti, moraju biti ispunjeni određeni preduvjeti:

Moramo razumjeti jezik kojim se određena poruka priopćava (sjetimo se titlova na filovima egzotičnih zemalja koje gledamo na televiziji, a bez kojih zapravo ne bi uopće, ili vrlo malo, mogli razumjeti o čemu se zapravo radi). To je verbalna komunikacija.

No, često nam nije toliko bitno što netko govori, nego način na koji to kaže. Dok slušamo riječi, promatramo i neverbalnu komunikaciju našeg sugovornika – njegov ili njezin izraz lica, ton glasa, stav tijela itd. Neverbalna komunikacija je često bitnija od verbalne, jer ju je teško svjesno kontrolirati, a govori nam o onome što naš sugovornik možda i ne želi otvoreno reći.

Na ADIZ-ovom tečaju upoznat ćemo Vas s konstruktivnim upravljanjem sukobima na poslu, kako na asertivan način riješiti konflikte u razgovoru s pojedinim zaposlenicima ili medijacijom pomiriti suprotstavljene strane na sastanku.

Ako nemate sustav upravljanja učinkom Vaših zaposlenika, na tečaju ćete naučiti kako to najjednostavnije i najbrže učiniti, kako bi Vaši zaposlenici znali što točno očekujete od njih, kako ćete pratiti njihov rad te kako ćete ih evaluirati.

Možda ste već bili u situaciji da morate komunicirati Vašim zaposlenicima da niste zadovoljni njihovim radom, a niste znali kako to učiniti? Osobito ako ste htjeli izbjeći potencijalno agresivnu situaciju. Saznajte kako voditi teške razgovore i kako zapravo spriječiti da do njih uopće dođe. Nakon ove edukacije moći ćete povećati Vaš pozitivan utjecaj na ponašanje Vaših suradnika.


Nema komentara:

Objavi komentar